torstai 11. helmikuuta 2010

ASIAA KAUNEUDESTA

Täällä balilla ollessamme silmäni etsivät täälläkin kaikkea kaunista katseltavaa...

Yleisesti ottaen näyttäisi siltä, että täällä suositaan perinteisesti ruskeaa ja siihen sekoitetaan eri värejä. Olen koittanut etsimällä etsiä jotain kauniita kankaita, mutta en ole löytänyt. Tämän maan värimaailma ei siis ainakaan kerralla ole kolahtanut minuun...

Sitten sitä kaunista: Täällä on ihania simpukoita ja niistä tehtyjä esineitä. Vaaleat simpukat ja niiden kuoret oikein kutsuvat ihailemaan.

Lisäksi täällä tehdään uskomattoman kaunista (ja kallista) pitsiä. En voi muuta kuin ihailla...Valkoisia asuja ja sisustustavaroita pitsein koristeltuna...uskomattoman hienoja. Raaskin ostaa kaksi puolen hinnan pöytätablettia, jotka nekin taidan pitää vain pieninä pöytäliinoina.

Taksimatkoilla olen pitänyt silmäni auki ja katsellut tarkoin kadunvarsikauppoja. Ja ohi vilistelevät juuri ne mielenkiintoiset paikat, josta paikalliset ostavat tavaransa. Kauniit korit (joihin olen hulluna) eri muodoissaan ja suuruusluokissaan ovat saaneet jäädä kadun varsille. Toki turistitoreilla on jotain koreja, mutta ne eivät ole olleet minun makuuni. Kaduilla myydään ihania koreja paikallisten arkipuuhia varten ja juuri ne miellyttävät minua. Laosissakin käytän paikallisten roskakoreja säilytyskoreina ;).

Ja tämän hetken villitykseni: lintuhäkit. Ne ovat täällä uskomattoman kauniita!! Iik!
Kuulemma tällä kertaa emme ala raahaamaan mitään isoa..:(..toisin kuin Kambodzasta. :) Taidan mennä aamulla ostamaan muutaman ja "salakuljetan" ne kotiin...ei taida onnistua. Mutta kauniita ne lintuhäkit ovat, ihan toista luokkaa kuin Thaimaassa. Huoh!!!

Vielä yksi kaunis asia täällä: patsaat. Täällä on suloisia ihmispatsaita eri kokoisina. Mieleenpainuvia...

Tässä pikakatselmus asioista, jotka sykähdyttivät minua täällä.

Niina

Ei kommentteja: